רה"מ ושר הבט"פ: "כל שוטר שנמצא בסכנת חיים רשאי להגיב בירי"

איתי גדסי 1 Comment on רה"מ ושר הבט"פ: "כל שוטר שנמצא בסכנת חיים רשאי להגיב בירי"

ראש הממשלה יאיר לפיד והשר לביטחון פנים עומר בר-לב בהודעה משותפת: "אין כל שינוי בנהלי הפתיחה באש של שוטרים, כל שוטר רשאי להגיב בירי על מנת להרוג כאשר הוא נמצא במצב של סכנת חיים"

ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים היום (שני) פגישת עבודה עם השר לביטחון פנים עמר בר-לב, בלשכת רה"מ בירושלים. לפיד אמר לבר-לב כי הוא מעניק גיבוי מלא לשוטרים ולשאר כוחות הביטחון במאבקם בפשיעה ובטרור, ומעריך מאוד את פעילותם היומיומית למען ביטחונם של אזרחי ישראל.

ראש הממשלה לפיד והשר לביטחון הפנים בר-לב הדגישו במהלך הפגישה, כי "אין כל שינוי בנהלי הפתיחה באש של שוטרים, וכי כל שוטר רשאי להגיב בירי על מנת להרוג כאשר הוא חש כי נמצא במצב של סכנת חיים".

בפגישה דנו השניים בנוסף בתמונת המצב של המאבק בפשיעה בחברה הערבית, ועסקו בהמשך דרכי הטיפול והשקעת כל המשאבים הנדרשים להמשך המאבק. כמו כן, דנו השניים באתגרים נוספים של המשרד לביטחון הפנים שנמצאים על הפרק.

הצהרתם של ראש הממשלה והשר לביטחון פנים מגיעה ברקע דריסתו למוות של השוטר ברק משולם ז"ל בסמוך לכפר סבא בתחילת השבוע.

ברק ז"ל, יליד 1992 החל את דרכו במשטרה בשירות חובה כלוחם מג"ב בין השנים 2011-2014 ומיד לאחר מכן התגייס למשטרה כסייר בתחנת כפר סבא. במותו, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הורים ושני אחים.

הלווית השוטר ברק משולם ז"ל, אלמנתו התפרצה לעבר השר בר-לב

גם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי הבהיר אתמול (ראשון) כי שוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים בעת ניסיון לפרוץ מחסום משטרתי. "כך היה וכך יהיה".

המפכ"ל הורה על הקמת צוות תחקיר מבצעי לאירוע בהובלת אגף המבצעים ואגף ההדרכה, תוך חידוד הוראות הפתיחה באש. בנוסף הורה המפכ"ל על בחינת צבר האירועים האחרונים בהם נפגעו שוטרים במסגרת הקמת מחסום משטרתי. מהות התחקיר היא בחינת ההערכות המבצעית לאור האיומים הקיימים על שוטרי משטרת ישראל בשטח.

צילום: דוברות המשטרה

צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL

בלילה שבין מוצ"ש לראשון נעצר פלסטיני בן 17 בחשד לדריסה למוות של משולם במחסום סמוך לכפר סבא. השוטרים עצרו את החשוד בתום סריקות רגליות צפונית לזירה, לאחר שדרס את השוטר ונמלט מהרכב אותו גנב עפ"י החשד קודם לכן מאזור גוש דן.

לפני כחודש אירע מקרה טרגי דומה, כאשר תושב רהט בן 28 שנהג בשיכרון דרס למוות את מתנדב המשטרה עמיחי כרמלי ופצע שני שוטרים נוספים. בתחילת החודש הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד הנאשם בעבירות של רצח (באדישות), חבלה בכוונה מחמירה, סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה ונהיגה בשכרות.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בסדר… ואח"כ תכניסו אותו לכלא